کاهش فروش و سود اپل برای اولین بار از سال ۲۰۰۱

۰ دیدگاه

ظهور ناگهانی شرکت اپل در پانزده سال گذشته  و معروف شدن محصولات آن به خاطر وسایل الکترونیکی نظیر آیپد، آیفون و آی پود بوده است. دلیل معروفیت آن تغییرچشم انداز استفاده از این گونه ابزارها در حوزه های گوناگون است.

اما اپل به چالشهایی مالی برخورد کرده است که سال ۲۰۱۶ آنها را منتشر کرده است و نشاندهنده کاهش درآمد سالانه آن می باشد(پایان سال مالی برای شرکت اپل در ۲۴ سپتامبر به پایان رسید) بنا به گزارش شرکت درآمد شرکت ۴۶.۹ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ بوده است که ۹% کمتر از سال مالی مشابه قبل می باشد، این سومین دوره متوالی کاهش درآمد برای شرکت اپل می باشد. درآمد اپل ۲۱۵.۶ میلیارد دلار برای سال ۲۰۱۶ بوده است که در مقایسه با درآمد ۲۳۳.۷ میلیارد دلاری سال مالی ۲۰۱۵ دارای کاهش می باشد.

سود و فروش فصلی اپل

نمودار فروش و سود سه ماهه محصولات اپل

فروش آیفون، به عنوان یک محصول مورد علاقه کاربران، بنا به پیش بینی اپل دوباره به جای خود برگشته است. فقط چند هفته اول فروش آیفون ۷ در این نمودار آمده است. در سه ماهه چهارم سال فروش ۴۵.۶  میلیون آیفون کمی بیشتر از پیشبینی۴۵ میلیونی تحلیل گران بازار بوده است.

بنا به گزارش شرکت اپل در سالهای متوالی فروش آیفون در بازار کانادا و اروپا افزایش داشته است اما به طور کلی با کاهش فروش در سطح جهانی روبرو بوده است. کاهش فروش ۳۰ درصدی در چین نیز قابل تامل می باشد.

iphone-sales-jump

سود و میزان تغییرات

فروش اول سال برای اپل مهم است چون در اول سال مالی شرکت که مصادف با سال نو میلادی است یک جهش مالی خوب ایجاد می کند. بنا به گزارش اپل پیشبینی یک سود ۷۶ تا ۷۸ میلیون دلاری را اول سال داشته که باعث قرار گرفتن شرکت در مسیر افزایش سود دهی می شود. اپل در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ توانست به سود ۷۴.۹ میلیون دلار برسد.

به نظر میرسد که سال آینده برای شرکت اپل سالی مهم باشد. وجود رقبای بسیار قوی در حوزه های گوشی همراه چون سامسونگ این رقابت را بیشتر کرده است و این در حالی است که شایعاتی از طراحی آیفون ۸ در به بیرون درز کرده و بسیار مورد توجه اهالی این حوزه قرار گرقته است در حالی که آیفون ۷ به تازگی به بازار مصرف معرفی شده است.

apple-q-revenue

سود فصلی اپل

گذاشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *